zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
Bilety metropolitalne telefoniczne

Zakup jednoprzejazdowego biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego możliwy jest dzięki uruchomionym przez MZKZG usługom moBILET oraz SkyCash. Pozwalają one pasażerom w wygodny sposób skasować bilety przez komórkę - w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.

Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych:

Jednoprzejazdowe telefoniczne metropolitalne MZKZG Normalny Ulgowy2
Ważny na linii zwykłej - obowiązujący w pojazdach: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 3,00 zł 1,50 zł
Ważny na linii nocnej, pospiesznej, specjalnej i zwykłej - obowiązujący w pojazdach: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 4,00 zł 2,00 zł






2 Uprawnienia do przejazdów ulgowych MZKZG


System moBILET

Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 oraz w serwisie internetowym http://www.mobilet.pl. 

Aktywacja usługi

Aby korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy aktywować usługę moBilet za pomocą jednego z poniższych sposobów:

Pierwszy sposób:

  • zarejestruj sie w systemie moBILET - rejestracja odbywa się jednorazowo i bez żadnych opłat. Dzięki niej zyskujesz stały dostęp do swojego profilu w systemie. W serwisie internetowym https://p.mo-bilet.info/portal/public/registration_simple0.jsf jest dostępny (w bezpiecznym połączeniu https) formularz rejestracyjny;

  • po dokonaniu rejestracji na Twój telefon zostaje wysłana wiadomość, dzięki której pobierasz aplikację moBILET. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy wpisać hasło utworzone w trakcie rejestracji użytkownika w systemie moBilet;

  • zasil konto pre-paid;

Drugi sposób:

  • wyślij SMS o treści "MOBILET" pod numer 7055 (cena netto 0,50 zł, cena brutto 0,62 zł);

  • zainstaluj w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację;

  • skasuj według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.

Kasowanie biletu - przykład

Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

UWAGA!

Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16

Aby skasować bilet należy: 

uruchomić aplikację systemu moBilet   wybrać środek transportu   wybrać bilet   wprowadzić numer linii 
uruchom aplikację strzałka środek transportu strzałka wybierz bilet strzałka numer linii
             
       

LZ - Linia zwykła
LP - Linia pospieszna

A - Autobus
T - Tramwaj
B - Trolejbus

N - bilet normalny
U - bilet ulgowy

  strzałka
             
Po skasowaniu biletu pasażer otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach)   skasować wybrany bilet

potwierdzenie 3      potwierdzenie 2      potwierdzenie 1

strzałka skasuj

Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.

Jak wygląda bilet

Bilet składa się z 3 ekranów zawierających informacje:

 

Ekran 1   Ekran 2

potwierdzenie 1


animowane logo i nazwa organizatora (MZKZG)

rodzaj biletu np. linie zwykłe, Ulgowy
nr linii
numeryczny kod zabezpieczający

 

potwierdzenie 2

 

animowane logo i nazwa

organizatora (MZKZG)

wartość biletu

nr biletu

dokładna data i godzina skasowania biletu (wg wzorcowego czasu)

     
Ekran 3    

potwierdzenie 3

kod 2-wymiarowy

   

Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia.

 

System SkyCash

Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu SkyCash: 22 403 80 20 oraz 22 403 80 40 w godz. 9-17 oraz w serwisie internetowym http://skycash.com// .


Aktywacja usługi

Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy należy pobrać aplikację Skycash za pomocą jednego z poniższych sposobów: 

  • bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami (Google Play, AppStore, Windows Marketplace);
  • uruchamiając adres m.skycash.com w przeglądarce mobilnej;
  • wysyłając pusty SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego);
  • ze strony www.skycash.com

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash, użytkownik zostanie przeprowadzony przez proces rejestracji, w trakcie którego zostanie poproszony o uzupełnienie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, hasła (które otrzyma w wiadomości SMS) oraz o ustalenie kodu PIN wymaganego w procesie autoryzacji transakcji SkyCash.

Po dokonaniu rejestracji należy zasilić konto z którego będą pobierane opłaty za bilety. Opcje zasilenia konta są dostępne w zakładce „Zasilenie konta” w menu kontekstowym aplikacji (prawy górny róg aplikacji). Operator daje do wyboru pięć opcji zasilenia konta:

  • karta płatnicza – rejestrując kartę w aplikacji SkyCash;
  • przelew bankowy – wysyłając przelew na indywidualny numer rachunku bankowego;
  • przelew ekspresowy – realizując przelew przelew elektroniczny za pośrednictwem popularnych bramek płatniczych (Przelewy24, DotPay), dostępnych na www.skycash.com;
  • sieć sklepów żabka – realizując wpłatę w sieci sklepów Żabka/Freshmarket;
  • zasilenie kota przez innego użytkownika – użytkownik systemu SkyCash może przelać dowolną kwotę zgromadzoną na swoim koncie SkyCash innemu użytkownikowi systemu. 

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


Kasowanie biletu - przykład

Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

Aby skasować bilet należy:


uruchomić aplikację systemu SkyCash   wybrać środek transportu   wybrać bilet   wprowadzić typ biletu
uruchom aplikację strzałka środek transportu strzałka wybierz bilet strzałka numer linii
             
       

 

  strzałka
             
    zatwierdź zakup kodem PIN lub CVC/CVV/CVC2/CVV2/mPIN (karta płatnicza)   wybrać sposób płatnośći   wpisać numer linii

   

  PIN  strzałka płatność strzałka skasuj


Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do podania numeru biletu oraz okazania ekranu z wyświetlonym numerem oraz czasem zakupu biletu.

Aby okazać bilet kontrolerowi należy: 


uruchomić aplikację   wybrać ostatnio zakupiony bilet   okazać szczegóły zakupionego biletu

aplikacja

 strzałka

bilety

 strzałka  bilety bilety

  

 

  Ceny biletów metropolitalnych MZKZG od 1 kwietnia 2017 r. (PDF 0.1MB) 

 

Taryfa Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej obowiązuje: od 1 kwietnia 2017 r.


 



Zaplanuj podróż
metropolitalna wyszukiwarka połączeń
Początek podróży
Koniec podróży
Data
Godz.
jak dojade
SZUKAJ
Rozkład jazdy
wszystkie linie są obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi poza zabytkową 326

Trolejbusy
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
711
723
Autobusy
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
4A
4F
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
137
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Zmiany w rozkładach

od 20 września: K, 770
w dniu 23 września: W, 192
 
Mapa


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287