zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
Bilety metropolitalne telefoniczne

Dzięki uruchomionym przez MZKZG usługom za pomocą telefonu komórkowego możliwy jest zakup:

  • jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych za pomocą aplikacji GoPay, jakdojade.pl, moBILET oraz SkyCash;
  • 24 i 72-godzinnych biletów metropolitalnych za pomocą aplikacji GoPay i jakdojade.pl.

Pozwalają one pasażerom w wygodny sposób skasować bilety przez komórkę - w każdym miejscu, 24 godziny na dobę. 

Jednoprzejazdowe telefoniczne metropolitalne MZKZG Normalny Ulgowy2
Ważny na linii zwykłej - obowiązujący w pojazdach: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 3,00 zł 1,50 zł
Ważny na linii nocnej, pospiesznej, specjalnej i zwykłej - obowiązujący w pojazdach: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 4,00 zł 2,00 zł




 
Czasowe telefoniczne metropolitalne MZKZG Normalny Ulgowy2
24-godzinny komunalny - obowiązuje w pojazdach: ZTM Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 15 zł 7,50 zł
24-godzinny kolejowo-komunalny dwóch organizatorów - obowiązuje w pociągach SKM i PR oraz w pojazdach: ZTM Gdańsku albo ZKM w Gdyni albo MZK Wejherowo 20 zł 10 zł
24-godzinny kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów - obowiązuje w pociągach SKM i PR oraz w pojazdach: ZTM Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 23 zł 11,50 zł
72-godzinny komunalny - obowiązuje w pojazdach: ZTM Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 30 zł 15 zł
72-godzinny kolejowo-komunalny wszystkich organizatorów - obowiązuje w pociągach SKM i PR oraz w pojazdach: ZTM Gdańsku i ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo 46 zł 23 zł


Przewóz bagażu podręcznego, wózka dziecięcego, wózka inwalidzkiego, roweru, nart oraz zwierząt domowych nie podlega opłacie 

2 Uprawnienia do przejazdów ulgowych MZKZG

dopuszcza się przejazd linią pospieszną w granicach Sopotu, Rumi i Gm. Żukowo na podstawie biletu jednoprzejazdowego oraz 1-godzinnego ważnego na linii zwykłej


Metropolitalny jednoprzejazdowy, 24- i 72-godzinny komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.

Metropolitalny 24- i 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku przejazdu realizowanego pociągiem Przewoźnika Kolejowego (SKM albo POLREGIO), jako pierwszym środkiem transportu zbiorowego – przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

Poniżej przedstawiono szczegółowe informacje dotyczące systemów:



logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu GoPay prezentujemy poniżej:

- aktywacji usługi;

- zakupu i kasowania biletów;

- kontroli biletów.


Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu GoPay: 882 172 142 oraz 22 299-34-23 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 oraz w serwisie internetowym www.gopay24.pl. 


Aktywacja usługi

Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy pobrać aplikację GoPay bezpośrednio ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace.

Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji należy wprowadzić nr telefonu, na którym aplikacja została zainstalowana. Na numer telefonu zostanie wysłany darmowy SMS z kodem weryfikacyjnym, który należy wprowadzić w wyznaczonym do tego polu.

Po dokonaniu weryfikacji, jeżeli nie jest się użytkownikiem usługi MasterPass, należy zarejestrować w portfelu elektronicznym kartę płatniczą na podstawie, której będą realizowane płatności.

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.  


Kupowanie i kasowanie biletów - przykład

W aplikacji GoPay można jednorazowo zakupić dowolną ilość i rodzaje biletów. Bilet na dany przejazd należy skasować wchodząc w zakładkę „Moje bilety”. Pozostałe bilety można wykorzystać później.

Metropolitalny jednoprzejazdowy, 24- i 72-godzinny komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.

Metropolitalny 24- i 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku przejazdu realizowanego pociągiem Przewoźnika Kolejowego (SKM albo POLREGIO), jako pierwszym środkiem transportu zbiorowego – przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

Aby kupić bilet należy: 

uruchomić aplikację GoPay i wybrać "Zakup biletu"
  wybrać środek transportu   wybrać rodzaj biletu   wybrać typ biletu i określić liczbę biletów do kupienia
uruchom aplikację strzałka środek transportu strzałka wybierz bilet strzałka typ biletu
             
       

 

  strzałka
             
            wybrać sposób płatnośći

   

          płatność

Aby skasować bilet jednoprzejazdowy należy: 

uruchomić aplikację GoPay i wybrać "Moje bilety"   z listy wybrać bilet do skasowania
  wpisać numer linii
i zatwierdzić
  skasowany bilet
uruchom aplikację strzałka lista biletów strzałka nr linii strzałka skasowany bilet

Przy zakupie i kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej. 


Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania ekranu z wyświetlonym biletem oraz w przypadku prośby kontrolera do naciśnięcia logotypu znajdującego się na bilecie.

Aby okazać bilet kontrolerowi należy:  

uruchomić aplikację GoPay i wejść w zakładkę "Kontrola biletu"
  wybrać ostatnio zakupiony bilet   okazać szczegóły zakupionego biletu

aplikacja

 strzałka

bilety

 strzałka  bilety 

 


 

logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu jakdojade.pl prezentujemy poniżej:

- aktywacji usługi;

- zakupu i kasowania biletów;

- kontroli biletów.




Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerem operatora systemu jakdojade.pl: 534 890 617oraz w serwisie internetowym www.jakdojade.pl . 


Aktywacja usługi

Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy pobrać aplikację jakdojade.pl bezpośrednio ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace.

Po pobraniu i zainstalowaniu aplikacji należy zarejestrować Użytkownika podając m.in. swój aktywny adres e-mail, numer telefonu oraz unikalne hasło. Rejestracja Użytkownika jest zrealizowana z momentem otrzymania potwierdzającej wiadomości e-mail.

Po dokonaniu rejestracji użtkownika należy dokonać wyboru sposobu płatności. Użytkownik może korzystać z dwóch sposobów płatności za bilety: za pomocą Karty lub Usługi BLIK.

Rejestracja Karty odbywa się przy pierwszym Zakupie Biletu. Użytkownik może zarejestrować Kartę bez dokonywania Zakupu Biletu co powoduje, iż na Karcie Użytkownika zostanie zablokowana kwota do 0,60 PLN, umożliwi to dokonywanie Zakupu Biletu w przyszłości bez konieczności każdorazowego podawania numeru Karty. Po sprawdzeniu przez Agenta rozliczeniowego podanych przez użytkownika danych kartowych, kwota zostanie odblokowana.

Rejestracja Karty nie odbywa się w Aplikacji jakdojade, lecz na wbudowanym w Aplikację jakdojade formularzu elektronicznym Agenta Rozliczeniowego. Akceptant nie ma dostępu do danych podawanych przez Użytkownika w procesie rejestracji Karty, w tym do numeru Karty ani do żadnych danych osobowych wymaganych w procesie rejestracji Karty. Akceptant nie przetwarza danych Karty Użytkownika ani danych osobowych podawanych w procesie rejestracji Karty. Akceptant nie ma dostępu do ww. danych Karty, nie utrwala ich ani nie przekazuje do Agenta Rozliczeniowego. 

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej. 


Kupowanie i kasowanie biletów - przykład

Metropolitalny jednoprzejazdowy, 24- i 72-godzinny komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.

Metropolitalny 24- i 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku przejazdu realizowanego pociągiem Przewoźnika Kolejowego (SKM albo POLREGIO), jako pierwszym środkiem transportu zbiorowego – przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

Aby skasować bilet jednoprzejazdowy należy: 

uruchomić aplikację jakdojade i wybrać zakładkę "Bilety"
  wybrać bilet   wybrać metodę płatności i potwierdzić kasowanie biletu
  wpisać nr linii
uruchom aplikację strzałka uruchom aplikację strzałka wybrać bilet strzałka wpisz nr linii
             
       

 

  strzałka
             
        po skasowaniu w zkładce "Bilety" pasażer będzie widział wszystkie swoje skasowane bilety   potwierdzić skasowanie biletu

   

       bilet strzałka bilet

 

Aby skasować bilet 24- albo 72-godzinny należy: 

uruchomić aplikację jakdojade i wybrać zakładkę "Bilety"
  wybrać bilet   wybrać metodę płatności i potwierdzić kasowanie biletu
  potwierdzić skasowanie biletu
uruchom aplikację strzałka uruchom aplikację strzałka wybrać bilet strzałka wpisz nr linii
             
       

 

  strzałka
             
            po skasowaniu w zkładce "Bilety" pasażer będzie widział wszystkie swoje skasowane bilety

   

          bilet

Przy zakupie i kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej. 


Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania ekranu z wyświetlonym biletem.

Aby okazać bilet kontrolerowi należy: 

uruchomić aplikację jakdojade i wybrać zakładkę "Bilety"   wybrać bilet do kontroli
  okazać szczegóły zakupionego biletu

uruchom aplikację

 strzałka

bilet

 strzałka  

bilet

 

 


 

logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu moBILET prezentujemy poniżej:

aktywacji usługi;

kasowania biletów;

wyglądu biletów;

kontroli biletów.

Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 oraz w serwisie internetowym http://www.mobilet.pl. 


Aktywacja usługi

Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy aktywować usługę moBilet za pomocą jednego z poniższych sposobów:

Pierwszy sposób

  • zarejestruj sie w systemie moBILET - rejestracja odbywa się jednorazowo i bez żadnych opłat. Dzięki niej zyskujesz stały dostęp do swojego profilu w systemie. W serwisie internetowym https://p.mo-bilet.info/portal/public/registration_simple0.jsf jest dostępny (w bezpiecznym połączeniu https) formularz rejestracyjny;

  • po dokonaniu rejestracji na Twój telefon zostaje wysłana wiadomość, dzięki której pobierasz aplikację moBILET. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy wpisać hasło utworzone w trakcie rejestracji użytkownika w systemie moBilet;

  • zasil konto pre-paid; 

Drugi sposób 

  • wyślij SMS o treści "MOBILET" pod numer 7055 (cena netto 0,50 zł, cena brutto 0,62 zł);

  • zainstaluj w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację;

  • skasuj według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej. 


Kasowanie biletu - przykład

Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

UWAGA!

Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię operatora systemu moBILET: 801 805 900 (koszt połączenia jak za 1 jednostkę w rozmowie lokalnej) lub 61 66 70 999 od poniedziałku do piątku w godz. 8-16

Aby skasować bilet należy: 

uruchomić aplikację systemu moBilet   wybrać środek transportu   wybrać bilet   wprowadzić numer linii 
uruchom aplikację strzałka środek transportu strzałka wybierz bilet strzałka numer linii
             
       

LZ - Linia Zwykła
LP - Linia Pospieszna

- Autobus
T - Tramwaj
B - Trolejbus

N - bilet Normalny
U - bilet Ulgowy

  strzałka
             
Po skasowaniu biletu pasażer otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach)   skasować wybrany bilet

potwierdzenie 3      potwierdzenie 2      potwierdzenie 1

strzałka skasuj

Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej. 


Jak wygląda bilet

Bilet składa się z 3 ekranów zawierających informacje: 

Ekran 1   Ekran 2

potwierdzenie 1


- animowane logo i nazwa organizatora (MZKZG)

- rodzaj biletu np. linie zwykłe, Ulgowy
- nr linii
- numeryczny kod zabezpieczający

 

potwierdzenie 2


- animowane logo i nazwa
organizatora (MZKZG)
- wartość biletu
- nr biletu
- dokładna data i godzina skasowania biletu (wg wzorcowego czasu)

     
Ekran 3    

potwierdzenie 3

- kod 2-wymiarowy

   




Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia. 


 

logo

Jak aktywować usługę oraz pozostałe informacje dotyczą systemu SkyCash prezentujemy poniżej:

- aktywacji usługi;

- kasowania biletów;

- kontroli biletów.

Pomoc dotyczącą usługi uzyskać można również pod numerami infolinii operatora systemu SkyCash: 22 403 80 20 oraz 22 403 80 40 w godz. 9-17 oraz w serwisie internetowym http://skycash.com// . 


Aktywacja usługi

Aby móc korzystać z zakupu biletów metropolitalnych przez  telefon komórkowy, należy pobrać aplikację Skycash za pomocą jednego z poniższych sposobów: 

  • bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami (Google Play, AppStore, Windows Marketplace);
  • uruchamiając adres m.skycash.com w przeglądarce mobilnej;
  • wysyłając pusty SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego);
  • ze strony www.skycash.com

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash, użytkownik zostanie przeprowadzony przez proces rejestracji, w trakcie którego zostanie poproszony o uzupełnienie imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, hasła (które otrzyma w wiadomości SMS) oraz o ustalenie kodu PIN wymaganego w procesie autoryzacji transakcji SkyCash.

Po dokonaniu rejestracji należy zasilić konto z którego będą pobierane opłaty za bilety. Opcje zasilenia konta są dostępne w zakładce „Zasilenie konta” w menu kontekstowym aplikacji (prawy górny róg aplikacji). Operator daje do wyboru pięć opcji zasilenia konta:

  • karta płatnicza – rejestrując kartę w aplikacji SkyCash;
  • przelew bankowy – wysyłając przelew na indywidualny numer rachunku bankowego;
  • przelew ekspresowy – realizując przelew przelew elektroniczny za pośrednictwem popularnych bramek płatniczych (Przelewy24, DotPay), dostępnych na www.skycash.com;
  • sieć sklepów żabka – realizując wpłatę w sieci sklepów Żabka/Freshmarket;
  • zasilenie kota przez innego użytkownika – użytkownik systemu SkyCash może przelać dowolną kwotę zgromadzoną na swoim koncie SkyCash innemu użytkownikowi systemu. 

Przy ściąganiu aplikacji na telefon pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.

 


Kasowanie biletu - przykład

Bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

Aby skasować bilet należy: 

uruchomić aplikację systemu SkyCash   wybrać środek transportu   wybrać bilet   wprowadzić typ biletu
uruchom aplikację strzałka środek transportu strzałka wybierz bilet strzałka numer linii
             
       

 

  strzałka
             
    zatwierdź zakup kodem PIN lub CVC/CVV/CVC2/CVV2/mPIN (karta płatnicza)   wybrać sposób płatnośći   wpisać numer linii

   

  PIN  strzałka płatność strzałka skasuj

Przy kasowaniu biletu pasażer ponosi również koszty transmisji danych, które zależne są od stawek poszczególnych operatorów telefonii komórkowej.


Kontrola biletów

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do podania numeru biletu oraz okazania ekranu z wyświetlonym numerem oraz czasem zakupu biletu.

Aby okazać bilet kontrolerowi należy:  

uruchomić aplikację   wybrać ostatnio zakupiony bilet   okazać szczegóły zakupionego biletu

aplikacja

 strzałka

bilety

 strzałka  bilety bilety

 

 

 

 

Zaplanuj podróż
metropolitalna wyszukiwarka połączeń
Początek podróży
Koniec podróży
Data
Godz.
jak dojade
SZUKAJ
Rozkład jazdy
wszystkie linie są obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi poza zabytkową 326

Trolejbusy
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
723
Autobusy
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
4A
4F
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
137
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Zmiany w rozkładach

od 13 listopada: 159, 170, 197, 770
od 20 listopada: 84, 87, 165, 288
 
Mapa


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287