Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10

bip
Strona główna Taryfa

Bilety ZKM w Gdyni dostępne w pojazdach

Bilety ZKM w Gdyni dostępne w pojazdach

Aktualizacja: 14.11.2024 11:32

Pasażerowie chcący kupić bilet na przejazd w pojeździe komunikacji miejskiej, mogą to zrobić:

  • u kierowcy – płacąc gotówką
  • w urządzeniach Systemu FALA – bezgotówkowo

BILETY DOSTĘPNE U KIEROWCY

Bilety sprzedawane przez kierowców to tzw. karnety, czyli dwa połączone ze sobą bilety ulgowe. Bilety wymagają skasowania w kasowniku. Jeżeli pasażer nie ma prawa do przejazdu ulgowego, musi skasować dwa odcinki karnetu (dwa bilety ulgowe).

 

Uprzejmie prosimy o płacenie kierowcy odliczoną kwotą. Kierowca może nie sprzedać biletu (karnetu), jeżeli nie będzie miał możliwości wydania reszty. Nie zwalnia to pasażera z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd.

Rekomendujemy nabywanie biletów metropolitalnych MZKZG za pomocą urządzeń mobilnych lub w stacjonarnych punktach sprzedaży.

 

BILETY DOSTĘPNE U KIEROWCY

75-minutowy
Na linie zwykłe, pospieszne i nocne
6,00 zł
(2x3,00 zł)
24-godzinny
Na linie zwykłe, pospieszne i nocne
22,00 zł
(2x11,00 zł)

Przewóz bagażu podręcznego, wózka dziecięcego, wózka inwalidzkiego, roweru, nart oraz zwierząt domowych nie podlega opłacie

Uprawnienia do przejazdów ulgowych ZKM w Gdyni

 

BILETY DOSTĘPNE W URZĄDZENIACH SYSTEMU FALA

Bezgotówkowo bilety w pojazdach można kupować za pomocą czytników i falomatów Systemu FALA. Nie jest wymagana rejestracja w Systemie FALA*.

 

W czytnikach (mniejszych urządzeniach zamontowanych przy każdych drzwiach) można nabyć pojedynczy bilet 1-przejazdowy normalny, w cenie 4,80 zł.
Zakup biletu odbywa się automatycznie, poprzez przyłożenie do czytnika karty płatniczej (także zapisanej w telefonie, zegarku, itp.). Zakup potwierdzany jest komunikatem na ekranie: "Podróż rozpoczęta".
Kolejne przyłożenie tej samej karty nie spowoduje zakupu następnego biletu, ale zakończenie ważności kupionego wcześniej biletu (komunikat na ekranie: "Podróż zakończona"). Zakup większej liczby biletów, zakup biletów ulgowych czy innych rodzajów biletów wymaga skorzystania z falomatu.

 

Falomat (większe urządzenie z dużym ekranem dotykowym, zamontowane w środkowej części pojazdu, w pobliżu miejsca na wózki) jest jednocześnie:

  • czytnikiem – sposób obsługi identyczny jak opisano wyżej,
  • biletomatem – umożliwiającym wybór przez pasażera na ekranie dotykowym dowolnych biletów: 1-przejazdowych, 75-minutowych, 24-godzinnych, miesięcznych, zarówno wg taryfy normalnej jak i ulgowej, oraz zapłatę za bilet/bilety za pomocą karty płatniczej (w ramach jednej transakcji do kwoty 99 zł).

W czytnikach i falomatach są dostępne wyłącznie bilety emitowane przez ZKM Gdynia, nie są jeszcze dostępne bilety MZKZG.

 

Czytniki i falomaty nie przyjmują gotówki i nie akceptują kodów BLIK.

 

Czytniki i falomaty nie drukują biletów i potwierdzeń zapłaty. Informacja o zakupionych za pomocą danej karty płatniczej biletach jest przechowywana w centralnej bazie danych systemu FALA.

 

W trakcie kontroli pasażer zbliża do czytnika kontrolerskiego tę samą kartę płatniczą (telefon, zegarek, itp.), za pomocą której kupił bilet/bilety. Przyłożenie karty do czytnika kontrolerskiego nie spowoduje, że kontroler biletów będzie mógł pobrać jakąkolwiek opłatę z karty, albo że zyska dostęp do informacji o środkach pieniężnych powiązanych z kartą, bądź o danych samej karty. Po zbliżeniu karty do czytnika kontroler dostaje jedynie informację z centralnej bazy danych o biletach zakupionych za pomocą danej karty i o ich ważności.

Po zakupie biletu kartą płatniczą poprzez falomat lub czytnik, opłata za bilet jest widoczna na koncie bankowym najszybciej w kolejnym dniu. Natomiast od razu po zakupie na koncie bankowym może się pojawić tzw. opłata preautoryzacyjna, pobierana przez bank – wystawcę karty (zazwyczaj 1 zł, w przypadku niektórych banków więcej). Opłata ta jest zwracana przez bank po kilku dniach.

Więcej informacji na temat systemu FALA: na stronie internetowej systemfala.pl (a także na podstronie systemfala.pl/help/informacje-dla-turystow/system-fala-dla-turystow-pakiet-praktycznych-informacji) oraz na całodobowej infolinii +48 585 733 585 – można tam również zgłaszać problemy związane z działaniem Systemu.
Regulamin systemu FALA.

Uprzejmie informujemy, że System FALA działa obecnie w fazie pilotażowej. Brak możliwości zakupu biletu w urządzeniach FALA w pojeździe nie zwalnia pasażera z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. W takiej sytuacji należy niezwłocznie nabyć karnet za gotówkę u kierowcy, a następnie skasować go w kasowniku, lub kupić bilet z wykorzystaniem aplikacji telefonicznej.


* posiadanie konta w Systemie FALA daje dodatkowe możliwości, np.:

  • opłacania przejazdów za pomocą karty FALA lub aplikacji System FALA (zamiast za pomocą karty płatniczej) ze środków zgromadzonych w tzw. e-portmonetce,
  • zakupu w czytnikach biletów ulgowych (po przypisaniu ulgi do konta),
  • zakupu w falomatach wszystkich rodzajów biletów okresowych (również w cenie ponad 99 zł) – do wysokości środków w e-portmonetce.

Taryfa ZKM w Gdyni od 03.04.2023 r.

Załączniki

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności