Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10

bip
Strona główna Wiadomości komunikacyjne

Uruchomienie pilotażowej sprzedaży biletów w...

Uruchomienie pilotażowej sprzedaży biletów w pojazdach ZKM za pomocą urządzeń systemu FALA

Aktualizacja: 02.04.2025 09:11

W czytnikach (mniejszych urządzeniach zamontowanych przy każdych drzwiach) możliwe jest nabycie wyłącznie biletu jednoprzejazdowego normalnego w cenie 4,80 zł (w przypadku pasażerów posiadających konto w systemie FALA z przypisaną do niego ulgą – w cenie 2,40 zł). Zakup biletu odbywa się poprzez przyłożenie do czytnika karty płatniczej (także zapisanej w telefonie, zegarku, itp.) lub przyłożenie bądź zeskanowanie odpowiedniego identyfikatora systemu FALA (m.in. karty FALA, kodu QR w aplikacji FALA w telefonie).Zakup potwierdzany jest komunikatem na ekranie: "Twój bilet został aktywowany" lub "Podróż rozpoczęta".
Kolejne przyłożenie tej samej karty nie spowoduje zakupu następnego biletu, ale zakończenie ważności kupionego wcześniej biletu (komunikat na ekranie: "Podróż zakończona"). Zakup większej liczby biletów, zakup biletów ulgowych czy innych rodzajów biletów wymaga skorzystania z falomatu.

Falomat (większe urządzenie z ekranem dotykowym, zamontowane w środkowej części pojazdu, w pobliżu miejsca na wózki) jest jednocześnie:

  • czytnikiem – sposób obsługi identyczny jak opisano wyżej,
  • biletomatem – umożliwiającym wybór przez pasażera na ekranie dotykowym dowolnego biletu (jednoprzejazdowego, 75-minutowego, 24-godzinnego, miesięcznego, zarówno wg taryfy normalnej jak i ulgowej) oraz zapłatę za bilet/bilety za pomocą karty płatniczej lub odpowiedniego identyfikatora systemu FALA.

Czytniki i falomaty nie przyjmują gotówki i nie akceptują płatności BLIK. Urządzenia te nie drukują biletów i potwierdzeń zapłaty. W trakcie kontroli pasażer okazuje kartę płatniczą, za pomocą której kupił bilet, lub identyfikator systemu FALA.
W czytnikach i falomatach są dostępne wyłącznie bilety emitowane przez ZKM Gdynia, nie są jeszcze dostępne bilety MZKZG.

Zasady sprzedaży karnetów przez kierowców trolejbusów nie ulegają zmianie. Nie jest także wymagane zbliżanie przez pasażerów nośników biletów okresowych do urządzeń systemu FALA.

Pasażerowie mogą pozyskać więcej informacji na temat systemu FALA na stronie internetowej www.systemfala.pl oraz na całodobowej infolinii +48 585 733 585 (można tam również zgłaszać problemy związane z działaniem tego systemu).

Informacja:

Uprzejmie informujemy, że system FALA działa obecnie w fazie pilotażowej. Brak możliwości zakupu biletu w urządzeniach FALA w pojeździe nie zwalnia pasażera z obowiązku opłaty za przejazd. W takiej sytuacji należy niezwłocznie nabyć karnet za gotówkę u kierowcy, a następnie skasować go w kasowniku lub kupić bilet z wykorzystaniem aplikacji telefonicznej.

FALA instrukcja
FALA instrukcja


Wróć do listy
Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności