Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10

bip
Strona główna ZKM

Czym się zajmujemy

Czym się zajmujemy

Aktualizacja: 03.09.2024 11:31

Zarząd Komunikacji Miejskiej Gdyni w zakresie organizacji i zarządzania pasażerskim zbiorowym transportem miejskim działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji. Wyznaczono mu następujące zadania:

  • badanie rynku usług komunikacji miejskiej,
  • planowanie rozwoju komunikacji miejskiej,
  • opracowywanie rozkładów jazdy,
  • sprzedaż biletów za usługi komunikacji miejskiej na zasadzie wyłączności,
  • kontrola biletowa,
  • przygotowywanie analiz sytuacji rynkowej związanych z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów na obszarze działania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni,
  • opiniowanie rozkładów jazdy przewoźników ubiegających się o wydanie zezwolenia na przewozy na obszarze działania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni,
  • opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących miejskiego transportu zbiorowego,
  • promocja komunikacji miejskiej,
  • badanie efektywności ekonomicznej funkcjonowania poszczególnych linii komunikacyjnych,
  • przygotowanie założeń i projektów taryfowych,
  • określanie planu dotyczącego usług komunikacji miejskiej,
  • zawieranie umów z przewoźnikami i operatorami na świadczenie usług przewozowych,
  • realizacja płatności za świadczone usługi przewozowe,
  • kontrola realizacji umów pod względem ilościowym i jakościowym,
  • przygotowywanie i udostępnianie informacji o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej,
  • ustawianie, konserwowanie i naprawianie przystanków i wiat przystankowych,
  • utrzymywanie w czystości wiat przystankowych i terenów przyległych do przystanków,
  • administrowanie dworcem oraz miejscami postojowymi, udostępnionymi przewoźnikom publicznego transportu zbiorowego,
  • oddziaływanie na politykę reprodukcji taboru komunikacji miejskiej,
  • koncepcyjne przygotowywanie przekształceń organizacyjnych i własnościowych w komunikacji miejskiej,
  • badanie użytkowników komunikacji miejskiej w kwestii stawianych jej wymagań oraz stopnia ich realizacji,
  • dystrybucja i sprzedaż biletów emitowanych przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej,
  • instalacja i utrzymywanie punktów sanitarnych, dostępnych dla pracowników komunikacji miejskiej podczas pełnienia przez nich obowiązków służbowych.

 

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni jest organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej) w następujących miejscowościach:

  • Gdynia
  • Sopot (bez linii 117, 122, 143)
  • Rumia (bez linii 9)
  • Reda i Wejherowo (linia J)
  • gm. Wejherowo (linia 288): Łężyce
  • gm. Kosakowo: Dębogórze, Dębogórze Wybudowanie, Kazimierz, Kosakowo, Mechelinki, Mosty, Pierwoszyno, Pogórze, Rewa, Suchy Dwór
  • gm. Żukowo (linie Z, 171, 191 i 193): Borkowo, Chwaszczyno, Małkowo, Miszewko, Miszewo, Tuchom, Tuchomek, Żukowo
  • gm. Szemud (linia 191 i 193): Bojano, Dobrzewino, Kamień, Karczemki, Kielno, Kieleńska Huta, Koleczkowo, Szemud
  • Gdańsk (linia G oraz linie N1 i 171 współorganizowane z ZTM w Gdańsku)
Rozkład graficzny linii pospiesznej R
Rozkład graficzny linii pospiesznej R
Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności