Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10

bip
Strona główna Historia

Historia gdyńskiej komunikacji miejskiej –...

Historia gdyńskiej komunikacji miejskiej – fotografie

Aktualizacja: 05.08.2024 14:49

1929

Gdyński autobus Brockway, nr inw. 16 obsługujący linię na trasie: Chylonia - Gdynia Dworzec Molo pasażerskie. Towarzystwo Komunikacji Automobilowej w Polsce z siedzibą w Poznaniu, późniejsze Miejskie Towarzystwo Komunikacyjne w Gdyni.

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1929

gdyński autobus marki Brockway Lux nr inw. 15, jedyny w wersji luksusowej posiadany przez T.K.A, późniejsze MTK

Fot. ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka
Fot. ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

1929

Gdyński autobus Brockway, nr inw 16.
Uroczyste otwarcie we wrześniu 1929 r. linii autobusowej do Chyloni.

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

lata 30. XX w.

gdyńskie autobusy MTK w Gdyni na pętli autobusowej przy pl. Kaszubskim.
W środku dyspozytornia MTK

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1931

gdyński autobus Saurer BLDPL 3 na terenie zajezdni MTK w Gdyni przy ul. Gdańskiej.
Przed autobusem na pierwszym planie kierowca Stanisław Borusiak

Fot. ze zbiorów prywatnych Stanisława Borusiaka
Fot. ze zbiorów prywatnych Stanisława Borusiaka

lata 30. XX w.

gdyński autobus Büssing N.A.G typ 30, na linii z Gdyni do Sopotu, na ul. Świętojańskiej za pl. Kaszubskim

Fot. ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka
Fot. ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

lata 30. XX w.

gdyńskie autobusy Saurer BLDPL 3. Skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i 10 Lutego

gdansk.naszemiasto.pl
gdansk.naszemiasto.pl

lata 30. XX w.

gdyńskie autobusy Saurer BLDPL 3 na ul. Świętojańskiej

Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego

lata 30. XX w.

gdyński autobus MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli przy Dworcu Morskim

Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego

lata 30. XX w.

gdyński autobus MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli przy Dworcu Morskim.
Drugi z lewej kierowca Bernard Kalkowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Bernarda Kalkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Bernarda Kalkowskiego

lata 30. XX w.

gdyński autobus MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli autobusowej przy pl. Kaszubskim

ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego
ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego

lata 30. XX w.

gdyńskie autobusy MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli przy Dworcu Morskim

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1935

gdyński autobus marki Saurer BLDPL 4 na lini nr 3 z Gdyni do Sopotu na przystanku końcowym w Sopocie. Przed autobusem pierwszy z prawej stoi kierowca Borusiak

Ze zbiorów prywatnych Stanisława Borusiaka
Ze zbiorów prywatnych Stanisława Borusiaka

koniec lat 30. XX w.

gdyński autobus GMC T-43 na ul. Świętojańskiej

facebook: Archiwum Państwowe w Gdańsku
facebook: Archiwum Państwowe w Gdańsku

koniec lat 30. XX w.

gdyński autobus GMC F-23, nr inw. 33

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1940

gdyński autobus marki Büssing 400 nr inw. 26 na trasie do Chyloni podczas II Wojny Światowej (eksploatowany od 1940 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1941

gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse 4500, nr inw. 41 na ul. Świętojańskiej

gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse 4500, nr inw. 41 na ul. Świętojańskiej
gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse 4500, nr inw. 41 na ul. Świętojańskiej

1941

gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse na pętli autobusowej przy pl. Kaszubskim

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1941

gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse na terenie zajezdni (obecnie ul. Waszyngtona, róg Hryniewickiego). Pierwszy z lewej kierowca Klemens Pettke, trzeci z lewej konduktor i powojenny kontroler biletów p. Świątek

Fot. ze zbiorów prywatnych Czesława Pettke
Fot. ze zbiorów prywatnych Czesława Pettke

1941

gdyński autobus Büssing-NAG Trambusse 4500 nr inw. 41, po przerobieniu na zasilanie gazem świetlnym w 1941 r.

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
 Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

18 września 1943

gdyński trolejbus Henschel, nr inw. 203 w dniu inauguracji komunikacji trolejbusowej w Gdyni

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

18 września 1943

gdyński trolejbus Henschel, nr inw. 201, w dniu inauguracji komunikacji trolejbusowej w Gdyni, na pętli przy obecnej al. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Świętojańską

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1945

wrak gdyńskiego trolejbusu JaTB-2 zniszczonego podczas działań wojennych pod koniec II Wojny Światowej

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

19 marca 1946

ponowne wprowadzenie do eksploatacji pierwszych trzech trolejbusów marki Henschel/AEG (w nowych czerwono-kremowych barwach) w związku z uruchomieniem po wojnie komunikacji trolejbusowej

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

19 marca 1946

gdyńskie trolejbusy Henschel/AEG. Uruchomienie linii trolejbusowej w relacji: Plac Kaszubski - Zarząd Miejski. Grupa pracowników zatrudniona przy odbudowie linii

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1946

parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. Na pierwszym planie autobus MAN, nr inw. 208

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

1946

parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. Na pierwszym planie trolejbusy Henschel/AEG

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

1946

parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. Na pierwszym planie ciężarówki GMC CCKW 353 przystosowane do przewozu pasażerów

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

1946

gdyński autobus Büssing. Przed autobusem stoją od lewej: pomocnik kierowcy Longin Fic, pomocnik kierowcy Stanisław Siwicki, mechanik Kazimierz Laskowski i kierowca Bochenek

Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica

1947

gdyński trolejbus Büssing 400T z przyczepą, nr inw. 216 na próbie technicznej w Orłowie (1 lipca1947 r.) Jeden z trzech, które dotarły do Gdyni z Olsztyna

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

17 stycznia 1947

gdyński trolejbus Fiat 672 F101/Breda/Veresina nr inw. 223, inaugurujący przedłużenie linii trolejbusowej z Orłowa do Sopotu, na obecnej al. Niepodległości w Sopocie

Fot. ze zbiorów prywatnych Kazimierza Małkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Kazimierza Małkowskiego

1947

oddanie do eksploatacji gdyńskiego autobusu Hanomag/GMC „Bajadera”, nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1947

oddanie do eksploatacji gdyńskiego autobusu Hanomag/GMC „Bajadera”, nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1947

gdyński autobus Hanomag/GMC „Bajadera”, nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy kursujący głównie na linii 101 w relacji: Gdynia - Gdańsk

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1947

gdyński autobus Hanomag/GMC „Bajadera”, nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy kursujący głównie na linii 101 w relacji: Gdynia - Gdańsk

1200px-1947-hanomaggmcbajadera-przod.jpg

koniec lat 40. XX w.

gdyński autobus Leyland, nr inw. 26 przed przebudową, z kierownicą po prawej stronie z asymetryczną kabiną kierowcy

1200px-1940te-leyland.jpg

koniec lat 40. XX w.

gdyński trolejbus Henschel/Schumann-Siemens typ 01, nr inw 215 na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

koniec lat 40. XX w.

gdyński trolejbus Mercedes-Benz O-B/AEG, nr inw. 213 na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

1949

autobus Büssing 400 na linii A w relacji Gdynia - Gdańsk na przystanku początkowym na pl. Konstytucji w Gdyni. W głębi samochód ciężarowy Dodge WF32 przystosowany do przewozu pasażerów na jednej z gdyńskich linii

forum.dawnygdansk.pl (Archiwum Państwowe w Gdańsku)
forum.dawnygdansk.pl (Archiwum Państwowe w Gdańsku)

1950

gdyński trolejbus marki Fiat 672 F101/Tallero-Millano nr inw. 235. Przed trolejbusem kierowca Edmund Rasmus

Ze zbiorów prywatnych Mirelli Rasmus
Ze zbiorów prywatnych Mirelli Rasmus

pierwsza połowa lat 50. XX w.

gdyńskie trolejbusy marki Vetra VBR4 na placu postojowym na terenie zajezdni

Ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

lata 50. XX w.

gdyński autobus Leyland, nr inw. 25 przed przebudową z asymetryczną kabiną kierowcy i kierownicą po prawej stronie na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1950

gdyński trolejbus Büssing 900T, nr inw. 219 przed halą garażową na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1950

gdyński autobus Büssing na terenie zajezdni w Redłowie. Z prawej autobus Mavag, nr inw. 45

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1950

gdyński trolejbus JaTB-2 na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

1950

gdyński autobus piętrowy Büssing D-38, nr inw. 12 na terenie zajezdni Międzykomunalnych Zakładów Komunikacyjnych Gdańsk-Gdynia. Drugi z lewej: dyr. Maciej Gwiazda, trzeci z lewej: mistrz Józef Szymankiewicz

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

pocz. lat 50. XX w.

gdyński autobus Hanomag/GMC „Bajadera”, nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy kursujący głównie na linii 101 w relacji: Gdynia - Gdańsk
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1950

gdyński trolejbus Henschel, nr inw. 206 z przyczepą na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego

1950

gdyńska Baza Międzykomunalnych Zakładów Komunikacyjnych Gdańsk-Gdynia.
Pierwszy z prawej na pierwszym planie dyrektor Maciej Gwiazda

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

pierwsza poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Büssing GD-6, nr inw. 43 na linii 101 na pętli przy obecnym Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku, w środku kierowca Alfons Chmielecki

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1951

gdyński autobus Mavag, nr inw. 49 na przystanku końcowym przy ul. Dworcowej w Gdyni. Przed autobusem pierwszy z prawej kierowca Wenta

Fot. ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka
Fot. ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka

pocz. lat 50. XX w.

gdyński trolejbus Bussing nr inw. 218 na przystanku początkowym linii 24 w kierunku Oksywia na ul. Okrężnej (później Marchlewskiego) za pętlą przy Dworcu Głównym PKP. Przy trolejbusie stoi kierowca Henryk Rutkowski

Fot. ze zbiorów Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów Henryka Rutkowskiego

1951

gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 205 na placu Kaszubskim. Przed trolejbusem (w środku) kierowca Henryk Rutkowski

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

lata 50. XX w.

gdyński trolejbus Fiat 672 F101/Tallero-Millano, nr inw. 222 na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Kazimierza Małkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych  Kazimierza Małkowskiego

lata 50. XX w.

gdyński autobus Leyland, nr inw. 27 przed przebudową z asymetryczną kabiną kierowcy.
Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki z konduktorką

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

pocz. lat 50. XX w.

gdyński autobus Saurer BT 4500, nr inw. 100 z przyczepą w Redłowie na terenie gdyńskiego oddziału WPK

Fot. ze zbiorów UM Gdynia
Fot. ze zbiorów UM Gdynia

1952

gdyński trolejbus Vetra VBR4, nr inw. 312 na terenie zajezdni w Redłowie. Przed trolejbusem Henryk Rutkowski (z lewej)

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

pocz. lat 50. XX w.

gdyński trolejbus Alfa-Romeo/Macchi-Marelli, nr inw. 229 na pętli Sopot Reja. Obok poczekalnia Międzykomunalnych Zakładów Komunikacyjnych Gdańsk-Gdynia

Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise
Fot. ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

pocz. lat 50. XX w.

gdyński trolejbus Alfa-Romeo/Macchi-Marelli, nr inw. 227 na terenie bazy w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego

lata 50. XX w.

gdyński trolejbus Alfa-Romeo/Macchi-Marelli na ul. Świętojańskiej w Gdyni

Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mirosława Skibniewskiego

pierwsza poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Büssing HD-6, nr inw. 44 (trzyosiowy) na linii 105 na trasie do Stoczni na przystanku przy Dworcu Gównym PKP w Gdynia

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1950

gdyński trolejbus marki Vetra VBR4, nr inw. 312 na Placu Kaszubskim

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Jaroszewicza
Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Jaroszewicza

1952

gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 208 na pętli Plac Kaszubski. Przed trolejbusem kierowca Henryk Rutkowski

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

pierwsza poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Leyland, nr inw. 28 z kierownicą po prawej stronie i z jedną parą drzwi pośrodku.
Przed autobusem kierowca Bronisław Korczyk

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1953

Longin Fic i Józef Treder w bazie autobusowej w Redłowie przy naprawie samochodu FIAT dyrektora Macieja Gwiazdy

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

pierwsza poł. lat 50. XX w.

gdyński trolejbus Henschel, nr inw. 210 na przystanku początkowym na pl. Kaszubskim.
W drzwiach trolejbusu kierowca Edmund Kulesza

Fot. ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy
Fot. ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

pierwsza poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Büssing GD-6, nr inw. 43 na terenie zajezdni w Redłowie. Przed autobusem pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG, pierwszy z prawej stoi kierowca Wiktor Bartkowski, na masce siedzi mistrz Józef Spaleniak, poniżej za Wiktorem Bartkowskim siedzą kierowcy: Henryk Rutkowski z lewej i Leon Chabowski z prawej

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1954

gdyński autobus marki FIAT 666 RN nr inw. 30. Przed autobusem kierowcy Alfons Chmielecki (z lewej) i Leszek Korczyk (z prawej)

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego
Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

lata 50. XX w.

gdyński trolejbus Vetra VBR4, nr inw. 302 na ul. Świętojańskiej w Gdyni

Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Gorzkowskiego

lata 50. XX w.

gdyński trolejbus Vetra VBR4, nr inw. 306 na terenie zajezdni w Redłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

lata 50. XX w.

gdyński autobus Leyland, nr inw. 26 po przebudowie asymetrycznej kabiny. W autobusie Henryk Rutkowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1954

gdyński autobus marki FIAT 666 RN, nr inw. 30 na wyciecze zakładowej. U dołu po prawej kierowca Henryk Rutkowski

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1954

gdyński autobus marki Büssing nr inw. 46 na linii 114 w relacji Dworzec Gł. PKP - Demptowo na placu przed Dworcem Głównym PKP w Gdyni. Przed autobusem kierowcy Alfons Chmielecki (z lewej) i Henryk Rutkowski (z prawej)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1955

gdyński trolejbus Vetra VBR4, na ul. 20 Października (obecnie al. Niepodległości) w Sopocie na trasie linii 21

fotopolska.eu
fotopolska.eu

1955

uczestnicy gdyńskiego kursu na trolejbusowe prawo jazdy z instruktorem Franciszkiem Karczewskim

Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

1956

gdyński autobus Leyland, nr inw. 27 na linii 119, na przystanku przed Dworcem Gł. PKP w Gdyni. Pojazd z kierownicą po prawej stronie, po zlikwidowaniu, w wyniku przebudowy asymetrycznej kabiny kierowcy

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1956

gdyński autobus Leyland, nr inw. 23 na tymczasowej pętli linii 105 w Małym Kacku
przy ul. Sandomierskiej nad rzeką Kaczą

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1956

gdyński autobus Leyland, nr inw. 27.
Przed autobusem stoją od lewej:
konduktor Michał Ułasik i kierowca Longin Fic

Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica

1956

gdyński autobus Leyland, nr inw. 26 na linii 105 w relacji: Stocznia im. Komuny Paryskiej - Mały Kack. Na stopniach autobusu Henryk Rutkowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

druga poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Star 52, nr inw. 41 podczas naprawy koła.
Po prawej kierownik mistrz Józef Spaleniak

Fot. ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka
Fot. ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka

1956

gdyński trolejbus Henschel, nr inw. 207. Przed trolejbusem stoi Stanisław Smagowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Jacka Smagowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Jacka Smagowskiego

1956

gdyński autobus Leyland, nr inw. 26 na linii 104 w relacji: Plac Kaszubski - Port Handlowy.
Przed autobusem kierowca Henryk Rutkowski (w środku) z konduktorami

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

druga poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Star 52, nr inw. 44 (przystosowany fabrycznie jako pojazd sanitarny) na pętli przed budynkiem Wojewódzkiej Rady Narodowej (obecny Urząd Wojewódzki w Gdańsku). Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

druga poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Star 52, nr inw. 44 (przystosowany fabrycznie jako pojazd sanitarny) na pętli przed budynkiem Wojewódzkiej Rady Narodowej (obecny Urząd Wojewódzki w Gdańsku). Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

1956

gdyński kierowca Henryk Rutkowski (w środku) z konduktorami przed autobusem marki Leyland nr inw. 26 na linii 104 w relacji: Plac Kaszubski - Port Handlowy

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

druga poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Star 52, nr inw. 44 na pętli w Demptowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Marii Dombrowskiej
Fot. ze zbiorów prywatnych Marii Dombrowskiej

druga poł. lat 50. XX w.

gdyński autobus Star 52, nr inw. 47 na pętli trolejbusowo-autobusowej w Małym Kacku przy ul. Wielkopolskiej. Przed autobusem konduktor autobusowy Hieronim Kulesza z dwoma konduktorkami trolejbusowymi

Fot. ze zbiorów prywatnych Hieronima Kuleszy
Fot. ze zbiorów prywatnych Hieronima Kuleszy

1957

gdyńskie trolejbusy Škoda 8Tr wprowadzone do eksploatacji w 1958 r. rozpoczynając od numeru inwentarzowego 313

Fot. ze zbiorów prywatnych Jensa Schmidta
Fot. ze zbiorów prywatnych Jensa Schmidta

koniec lat 50. XX w.

gdyński autobus w postaci ciągnika siodłowego Hanomag SS100 (prawdopodobnie z silnikiem z czołgu Sherman M4A2 rozbitego pod Rudnem) i naczepy po przebudowie, nr inw. 16

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

1958

gdyński trolejbus Vetra VBR4, nr inw. 300

Fot. ze zbiorów prywatnych Jacka Smagowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Jacka Smagowskiego

1958

gdyński trolejbus Škoda 8Tr, nr inw. 314 na pętli w Orłowie przy ul. Przebendowskich

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1959

gdyński autobus Star 52 na pętli na Polance Redłowskiej, na linii 104 w relacji: Polanka Redłowska - Dworzec Morski

Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

1959

gdyński autobus Škoda Karosa 706 RTO, nr inw. 124. Przed autobusem pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG. Drugi od prawej i następni: kierowca Longin Fic, kierowca Henryk Rutkowski, mistrz Wacław Objezierski, kierowca Franciszek Flisikowski, kierowca Jan Barski

Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica

1959

gdyński autobus Škoda Karosa 706 RTO, nr inw. 124.
Przed autobusem pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG:
od lewej Henryk Rutkowski i Jan Barski

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1960

autobusy komunikacji regionalnej na przystanku początkowym przed Dworcem Głównym PKP w Gdyni - na wysokości ul. Dworcowej

Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

1960

gdyński trolejbus Skoda 8Tr nr inw. 325 na linii 25 na pętli Plac Kaszubski.
Przed trolejbusem stoi kierowca Edmund Kulesza

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy
Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

1960

gdyński autobus San H-01 B, nr inw. 25 (w tle trolejbus Škoda 8Tr, nr inw. 351).
Przed autobusem kierowca Jan Kaszuba na pętli linii 23 i 121 w Małym Kacku

Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby
Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

1961

gdyński autobus San H-01 nr inw. 29. Przed autobusem kierowca Bolesław Rieger

Fot. ze zbiorów prywatnych Bolesława Riegera
Fot. ze zbiorów prywatnych Bolesława Riegera

1961

gdyński autobus San H-01. Za kierownicą Bronisław Gałecki

Fot. ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

1961

gdyński autobus Škoda Karosa 706 RTO, nr inw. 123 na linii 117
(Plac Kaszubski - Oksywie Górne) na przystanku początkowym Plac Kaszubski

Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica

1961

autobusy San H-01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni z przeznaczeniem dla komunikacji miejskiej. Wśród kierowców trzeci z lewej Marian Lewandowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

1961

autobusy San H-01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni z przeznaczeniem dla komunikacji miejskiej. Wśród siedzących, w środku Władysław Sikora

Fot. ze zbiorów prywatnych Władysława (Piotra) Sikory
Fot. ze zbiorów prywatnych Władysława (Piotra) Sikory

1961

gdyński autobus San H-01 z serii 15 sprowadzonych do Gdańska i Gdyni.
Przed autobusem kierowca Józef Modrzejewski

Fot. ze zbiorów prywatnych Marty Modrzejewskiej
Fot. ze zbiorów prywatnych Marty Modrzejewskiej

lata 60. XX w.

gdyński trolejbus Büssing 400T/AEG, nr inw. 449 przystosowany do naprawy sieci trakcyjnej

Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy
Fot. ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

pocz. lat 60. XX w.

gdyński trolejbus Škoda 8Tr, nr inw. 321 na linii 22 na ul. Morskiej (d. Czerwonych Kosynierów) za dzisiejszym przystankiem Stocznia SKM - Morska

Fot. ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach „siwucha”)
Fot. ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach „siwucha”)

pocz. lat 60. XX w.

gdyński trolejbus Škoda 8Tr, nr inw. 321 na linii 22 na ul. Morskiej (d. Czerwonych Kosynierów) za dzisiejszym przystankiem Stocznia SKM - Morska

Fot. ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach „siwucha”)
Fot. ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach „siwucha”)

lata 60. XX w.

gdyński trolejbus Škoda 8Tr na ul. Podjazd

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
 Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1962

gdyński autobus Škoda Karosa, nr inw. 123 na Placu Kaszubskim. Przed autobusem stoi Longin Fic. Dalej 2 autobusy SAN o nr. inw. 45 i odjeżdżający z przystanku 44

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

lata 60. XX w.

gdyński trolejbus Škoda 8Tr, nr inw. 337 na linii 25 na ul. 10 Lutego

fotopolska.eu
fotopolska.eu

1962

pierwsze trzy gdyńskie trolejbusy Škoda 9Tr, nr inw. 355, 356 i 357
(wprowadzone do eksploatacji w 1962 r.)

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1962

gdyński trolejbus Škoda 9Tr, nr inw. 356 podczas próby technicznej na pętli w Orłowie

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1962

gdyński trolejbus Škoda 9Tr, nr inw. 357
(jako pierwszy tego typu wprowadzony do eksploatacji w 1962 r.)

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

pierwsza poł. lat 60. XX w.

gdyński autobus SAN H-01B na pętli przy Dworcu Morskim. W tle M/S Batory

Ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

1963

gdyński trolejbus Škoda 9Tr, nr inw. 359 na przystanku początkowym linii 23 na ul. Dworcowej w Gdyni

Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

1963

gdyńskie autobusy SAN H-01 w Redłowie na terenie zajezdni gdyńskiego oddziału WPKGG. Na pierwszym planie autobus nr inw. 88, w głębi pierwszy z lewej nr inw. 25, pierwszy z prawej nr inw. 94 oraz za murem - nowo dostarczone SANy H-25

Fot. ze zbiorów UM w Gdyni
Fot. ze zbiorów UM w Gdyni

1964

gdyński autobus Škoda Karosa 706 RTO, nr inw. 142 na terenie zajezdni przy stacji paliw.
Za kierownicą Longin Fic

Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica
Fot. ze zbiorów prywatnych Longina Fica

23 maja 1964

gdyński trolejbus Škoda 9Tr, nr inw. 376 na pl. Konstytucji w dniu inauguracji linii 28 w relacji: Plac Konstytucji - Oksywie Górne

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1964

gdyński autobus San H-25, nr inw. 42. Przed autobusem (w środku) Alfons Chmielecki

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

1965

Autobus Jelcz Mex nr inw. 93 na przystanku końcowym linii 125 w Redłowie w 1965 r. Przed autobusem konduktor Hieronim Kulesza

Fot. ze zbiorów prywatnych Hieronima Kuleszy
 Fot. ze zbiorów prywatnych Hieronima Kuleszy

1966

gdyński autobus San H-25B, nr inw. 2042. Przed autobusem kierowca Hipolit Papaszkiewicz

Fot. ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza
Fot. ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

1967

gdyński trolejbus Skoda 9Tr z pierwszej dostawy w 1962 r. nr inw. 362. Przy trolejbusie pierwszy z lewej przyszły kierowca gdyńskich autobusów i kierownik wydziału ruchu PKA Zbigniew Jędrzejak

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Jędrzejaka
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Jędrzejaka

1968

gdyński autobus Jelcz 272 Mex, nr inw. 2199 na ul. 1 Maja w Sopocie.
Przed autobusem kierowca Bronisław Gałecki

Fot. ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

koniec lat 60. XX w.

gdyński autobus Jelcz 272 Mex, w głębi SAN H-100 na ul. Władysława IV

Facebook: Gdynia - zakurzone fotografie
Facebook: Gdynia - zakurzone fotografie

1971

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2200 na linii 146 na ul. Wójta Radtkego. Przed autobusem konduktor p. Mierzejewski i gdyński kierowca p. Bażant

Ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza
Ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

1971

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2227 przed Dworcem Głównym PKP

Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina
Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

1972

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2216 na linii 101 na przystanku obok pętli tramwajowej w Gdańsku-Oliwie. Przed autobusem Henryk Rutkowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1972

gdyński autobus Skoda SM11, nr inw. 26311 (wcześniej 3011), jeden z pierwszych 6 autobusów z automatyczną skrzynia biegów wprowadzonych do eksploatacji w 1972 r. Przed autobusem stoi kierowca Leon Stencel, późniejszy wicedyrektor MZK w Gdyni oraz wiceprezes PNTKiM w Gdyni

Ze zbiorów prywatnych Leona Stencla
Ze zbiorów prywatnych Leona Stencla

1973

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22327 na linii 117 na przystanku końcowym przy ul. 23 Marca w Sopocie . Przed autobusem stoi Marian Lewandowski

Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego
Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

1974

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22224 na linii 159 na starej pętli w Pustkach Cisowskich. Przed autobusem kierowca Hipolit Papaszkiewicz

Fot. ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza
Fot. ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

druga poł. lat 70. XX w.

gdyńskie trolejbusy Škoda 9Tr na pętli trolejbusowej przy pl. Kaszubskim

Fot. ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego

druga poł. lat 70. XX w.

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22080 z pierwszej dużej serii autobusów tego typu z 1966 r. na ul. Świętojańskiej na linii 168 w relacji: Plac Konstytucji - Mały Kack Spokojna

Fot. ze zbiorów prywatnych rodziny Lisieckich
Fot. ze zbiorów prywatnych rodziny Lisieckich

1975

gdyński autobus Jelcz Car 043 z przyczepą, nr inw. 23442 w wersji turystycznej (początkowo w barwach kremowo-niebieskich) eksploatowany w gdyńskiej komunkacji miejskiej od 1975 r. W autobusie kierowca Jan Kaszuba

Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby
Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

1975

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22206 na ul. Świętojańskiej na linii 104

Fot. ze zbiorów prywatnych P. Balceraka
Fot. ze zbiorów prywatnych P. Balceraka

druga poł. lat 70. XX w.

gdyński trolejbus Škoda 9Tr, nr inw. 11463 na placu dworcowym w Chyloni

Fot. Bohdan Turżański
Fot. Bohdan Turżański

1976

gdyńskie trolejbusy Škoda 9Tr na pętli trolejbusowej przy pl. Kaszubskim

Fot. ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego

1976

gdyński trolejbus Škoda SM11 na pętli trolejbusowej w Orłowie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Przebendowskich uzyskany w rezultacie konwersji używanego autobusu

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1976

jeden z pierwszych gdyńskich trolejbusów ZiU-9B, nr inw. 12003 na linii nr 25

Fot. A. Gorzkowski
Fot. A. Gorzkowski

1976

pierwszy gdyński trolejbus Jelcz Berliet PR110, nr inw. 10101 wyprodukowany przy wykorzystaniu fabrycznie nowego nadwozia autobusu w warsztatach gdyńskiego oddziału WPK w Gdańsku. Trolejbus ten był eksponowany na wystawie Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku w 1976 r.

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

1977

gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22476 na linii 114 na pętli w Demptowie. Przed autobusem stoi kierowca Jerzy Baszanowski

Ze zbiorów prywatnych Jerzego Baszanowskiego
Ze zbiorów prywatnych Jerzego Baszanowskiego

1977

jeden z pierwszych gdyńskich autobusów Jelcz Berliet PR110, nr inw. 21903 na linii 180 w relacji Cisowa - Orłowo, na pętli w Orłowie. Przed autobusem kierowca Henryk Rutkowski

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

1978

gdyński autobus Jelcz 272 MEX na dawnej pętli na Starym Obłużu przy ul. Płk Dąbka na wysokości obecnego przystanku Stare Obłuże w kierunku Śródmieścia. Pętla funkcjonowała od 1961 r., najpierw jako gruntowa (4 lipca 1978 r.)

Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego

1978

gdyński autobus Jelcz 272 MEX nr. inw. 22234 na dawnej pętli Stare Obłuże (12 lipca 1978 r.)

Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego

1978

gdyński autobus Jelcz 272 MEX nr inw. 22496 z 1976 r. w zmodernizowanej wersji z przedostatniej dostawy tych autobusów do gdyńskiego oddziału WPK. Za kierownicą Alosza Suworow, długoletni kierowca gdyńskich autobusów. Autobus skręca na linii 182 z ul. Zielonej w Bosmańską

Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Sławomira Zielińskiego

pocz. lat. 80. XX w.

gdyńskie autobusy Jelcz Mex 272, Car 043 i PR 110 zaparkowane w zajezdni WPK w Gdyni Redłowie

Fot. Forum Dawny Gdańsk
Fot. Forum Dawny Gdańsk

1980

gdyński trolejbus Jelcz Berliet PR 110 UE (pierwszy z 20. zabudowanych seryjnie nowych nadwozi autobusowych w gdyńskim zakładzie WPK), nr inw. 10104. Pierwszy z prawej stoi Henryk Bianga, ówczesny zastępca dyrektora zakładu

Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Jezierskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Henryka Jezierskiego

1980

gdyńskie autobusy Jelcz Berliet PR110, nr inw. 21855 i 21856 na terenie zajezdni w Redłowie.
Przed autobusem pierwszy z lewej Marian Grabiński

Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Grabińskiego
Fot. ze zbiorów prywatnych Andrzeja Grabińskiego

przełom lat 70. i 80.

gdyńskie autobusy Jelcz Berliet PR110 i Jelcz Mex 272 przy Dworcu Głównym

www.muzeumgdynia.pl
www.muzeumgdynia.pl

pocz. lat 80. XX w.

gdyński autobus Jelcz Berliet PR110, nr inw. 21866. Wśród stojących drugi z prawej kierowca Fobke

Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke
Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke

1982

gdyński autobus Jelcz Car 043, nr inw. 23497 w Dębogórzu na linii 173. Za kierownicą Zbigniew Jędrzejak

Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Jędrzejaka
Fot. ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Jędrzejaka

lata 80. XX w.

gdyńskie autobusy Ikarus 280, nr inw. 26073 i 26091 na placu przed Dworcem Głównym PKP

phototrans.pl (autor HKN)
phototrans.pl (autor HKN)

2 maja 1985

gdyński trolejbus Jelcz PR 110E, nr inw. 10113 w dniu inauguracji linii trolejbusowej 26 na nowym odcinku w ciągu ul. Morskiej (d. Czerwonych Kosynierów) do Osiedla Sibeliusa. W oczekiwaniu na oficjalnych gości na ul. Piłsudskiego. W głębi Ikarus 280, nr inw. 26054

Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna
Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna

lipiec 1985

gdyński autobus Ikarus 280, nr inw. 26092 na linii 165 podczas uroczystego wprowadzenia komunikacji miejskiej do Mechelinek w gminie Kosakowo. Przed autobusem stoją m.in.: dyrektor Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Gdańsku Adolf Labuhn (z kwiatami), za dyrektorem ówczesny kierownik Działu Eksploatacji Zdzisław Maksymowicz oraz pierwszy z prawej kierowca autobusu Paweł Dzienisz

Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna
Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna

1991

gdyński autobus Ikarus 280, nr inw. 26627 na linii 152 na pętli Oksywie Dickmana. Przed autobusem po prawej stoi kierowca Witold Bruhn

Ze zbiorów prywatnych Witolda Bruhn
Ze zbiorów prywatnych Witolda Bruhn

pocz. lat 90. XX w.

gdyński trolejbus Jelcz Berliet PR100, nr inw. 11002 na ul. Morskiej
(d. Czerwonych Kosynierów)

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

pocz. lat 90. XX w.

gdyński trolejbus Ikarus 280E, nr inw. 14004 wyjeżdżający z pętli Cisowa SKM

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

pocz. lat 90. XX w.

gdyński trolejbus ZiU 9, nr inw. 12094 na ul. Pisudskiego. W tle Urząd Miasta Gdyni

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

pocz. lat 90. XX w.

gdyński trolejbus Ikarus 280E, nr inw. 14006 na ul. 10 Lutego

Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)
Fot. ze zbiorów prywatnych (autor nieznany)

lata 90 XX. w.

Autobus Ikarus 280 nr inw. 26632 na pętli linii 125 w Redłowie w pierwszej połowie lat 90. W drzwiach autobusu kierowca Jan Kaszuba

Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby
Fot. ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

1996

gdyński autobus Jelcz-Mercedes M122MB/O405N2, nr inw. 2044. Za kierownicą Wiesława Macioszek. pierwsza w Gdyni i kraju kobieta - kierowca (kierowczyni) autobusu miejskiego

Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke
Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke

1996

gdyński autobus Jelcz-Mercedes M122MB/O405N2. Przed autobusem Wiesława Macioszek

Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke
Ze zbiorów prywatnych Wiesławy Macioszek-Fobke

1997

gdyński trolejbus ZiU-9B, nr inw. 3072 na linii 730 na terenie zajezdni w Redłowie

Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna
Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhna

1997

gdyński autobus Jelcz-Mercedes M122MB/O405N2, nr inw. 2053 na terenie zajezdni w Redłowie

Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhn
Ze zbiorów prywatnych Adolfa Labuhn

1998

pętla autobusowa Rumia Dworzec PKP w czasie przebudowy w 1998 r. Na pierwszym planie autobus Ikarus 280, nr inw. 6414 (PKS Wejherowo) na przystanku końcowym linii pospiesznej R

Ze zbiorów prywatnych Jana Bogusławskiego
Ze zbiorów prywatnych Jana Bogusławskiego

1999

autobus Jelcz M11, nr inw. 6530 (PKS Wejherowo) na linii 83 na pętli Rumia Dworzec PKP, obok Ikarus 260 (PKA Gdynia) na linii 173

Ze zbiorów prywatnych Jana Bogusławskiego
Ze zbiorów prywatnych Jana Bogusławskiego

1999

gdyńskie autobusy marki Ikarus 260 w zajezdni przy ul. Platynowej w pierwotnych barwach PKA Sp. z o.o. po przenumerowaniu o nr. inw. 5503 (ex. 28012) i 5506 (ex. 28030) oraz nowy autobus K 4016 wyprodukowany przez Neoplan Polska nr. inw. 5062

Ze zbiorów ZKM Gdynia
Ze zbiorów ZKM Gdynia

1999

gdyńskie autobusy Ikarus 280 w pierwotnych i docelowych barwach PKA Sp. z o.o. po przenumerowaniu o nr. inw. 5608 (ex. 26067) i 5633 w zajezdni przy ul. Platynowej (1999 r.)

Ze zbiorów ZKM Gdynia
Ze zbiorów ZKM Gdynia

1999

gdyński autobus Solaris Urbino 18, nr inw. 5248. Wprowadzenie do eksploatacji pierwszego, wyprodukowanego przez Solarisa autobusu Solaris Urbino18. Baza PKA na Pogórzu Dolnym (20 grudnia 1999 r.)

Ze zbiorów prywatnych Łukasza Staniszewskiego
Ze zbiorów prywatnych Łukasza Staniszewskiego

2003

gdyński autobus marki Ikarus 260 nr. inw. 5507 (ex. 28036) w pożegnalnym kursie tego autobusu na linii 163, zamykającym eksploatację standardowych Ikarusów w gdyńskiej sieci komunikacyjnej. Przed autobusem kierowca Tadeusz Bernat (20 IV 2003 r.)

Ze zbiorów ZKM Gdynia
Ze zbiorów ZKM Gdynia
Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności